31 Ocak 2008 Perşembe

yok deve!..

'' deve, deve saatin kaç?''
'' yanlış oldu usta, tilkiye soracan onu...''
'' olsun ben sana sordum, sen söyle''
'' olmaz birader, söyleyemem''
'' niye ki? senin de saatin var, sen söylesen n'olur?''
'' yok olmaz, söyleyemem. bu konuda konuşmaya yetkili değilim. benim olayım başka. bana 'boynun neden eğri' diye sorabilirsin mesela. ''
'' neren doğru ki? ''
'' rol çalma lenn!... o benim repliğim.''
'' n'oluyoruz ya! ne rolü, ne repliği?''
'' herkese bir rol biçilmiş oynayacaksın, itiraz yok!..''
'' kendi işimi kendim yaptığım için mi benim ensem kalın? kendi işimi kendim yapıyorsam, kendi sözlerimi neden başkası seçiyor?''
'' orasını bilmem. ama herkesten beklenen sözler vardır, onları söylemeleri gerekir. bülbül 'ah vatanım' demek, balık baştan kokmak zorunda. futbolcular 'önümüzdeki maçlara bakacağız' doktorlar 'üç beyazdan uzak durun' birbirini yiyen şarkıcılar 'hepiiimiiizz kardeeeşiiizz' üniversite hocaları her fırsatta 'laiklik elden gidiyor' cami hocaları 'din elden gidiyor' her daim karamsar olanlar 'ülke elden gidiyor' ... ''
'' yeter, yeter vazgeçtim, saati sormadım farzet. ben kaçtım görüşürüz''
'' dur ya nereye? ne güzel konuşuyorduk''
'' yok abi, ben ormanın derinliklerinde kaybolmak istiyorum, bye!.. ''

Hiç yorum yok: