9 Ekim 2008 Perşembe

Keşke...



Bazı günler vardır, bazı geceler ya da birkaç dakikadan ibaret olan yaşanmışlıklar. Keşke dediğimiz, keşke hiç yaşamasaydım, keşke onu hiç tanımasaydım, keşke o anda orada bulunmasaydım, keşke görmeseydim, keşke onu söylemeseydim. Daha da ileri gidip dilim kopsaydı da dediğimiz, ellerim kırılsaydı da, gözüm kör olsaydı, belki de ölseydim de yapmasaydım dediğimiz. Ama yapmış, görmüş, söylemişizdir; geri dönüş yoktur artık. Hiçbir özrün değiştiremeyeceği, geçmişimizde duran, telafisi olmayan… Verilen hiçbir şans o kırıp-döktüğümüzü onarmamıza yetmez. Keşke deriz sadece, o kara günü hayatımdan çıkarıp atabilsem, yaşanmadan önceki ana geri dönebilsem… Keşkeyle başlayan cümleler en büyük hastalıklarımız olur ve hiçbir tedavisi yoktur.
‘’Keşke dememek için çok daha dikkatli olmalıyız’’ gibi beylik cümleleri, keşkelik durumu yaşa(t)madan önce de defalarca duymuşuzdur oysa; ama nafiledir. Dikkatli olmak gerektiğini herkes bilir ama bilmek kesinlikle yeterli değildir. Hayat yaşamakla bile öğrenilemeyen karmakarışık bir olgudur. Ne zaman ne yapabileceğimizi kendimiz bile kestiremeyiz bazen. Yapabileceğimiz aptallıklar konusunda ne kadar büyük bir potansiyele sahip olduğumuzu; hiçbir zaman bu yaptığımızın son aptallık olmayacağını anlarız, son olmasını dileyip de tekrar tekrar yaşadığımız aptallıklarımızda…





.

5 yorum:

Berrin dedi ki...

ah keskeler..
cok guzel ıfade etmıssın..

bulut dedi ki...

Teşekkürler Berrin...

Aylin Ünlü dedi ki...

Çok hoş olmuş bu yazı Bulut.Okurken gün içinde dahi çok ufakta olsa bazı şeylerden ötürü ''Keşke'' dediğimizi anladım.''Keşke daha erken kalksaydım'',''keşke biraz daha dikkatli olsaydım'',''keşke bu kazağı şu derecede yıkamasaydım'' gibi...O halde;büyük keşkelerin azalması dileğiyle diyeyim:)

Funda dedi ki...

O kadar çok keşkelerimiz var ki...
Düşündükçe yoruluyorum. Kısacık ömrümde bile o kadar çok keşkem olmuş ki ölene kadar nelere keşke diyeceğimi bilmiyorum...
Umarım çok büyük pişmanlıklar yapıp da keşke demem...

bulut dedi ki...

Teşekkürler Aylin; tercihler olduğu sürece,keşkeler hayatımızda hep olacak. Seçmediğimiz şık hep bir keşke olarak kafamızı kurcalayacak. Ama dediğin gibi büyük keşkelerin az olmasını dileyelim.
Funda teşekkür ederim ve hoşgeldin tekrar. Ben de umarım büyük pişmanlıklar olmasın ama ister istemez olacak bunlar hayatımızda. Önemli olan bu keşkelerle nasıl başa çıkabileceğimizi öğrenmek.