3 Ekim 2008 Cuma

bayramın bendeki bilançosu




Çok şükür bir bayramı daha atlattım. Bana yorgunluk, fena bir grip, üst üste 48 saat çalışmak zorunda bırakması gibi kazıkları oldu ama geçti ya… Birkaç güne kadar toparlanırım nasıl olsa.

Bayramı tatil olarak görenlere, gelenekçi yanımla hep karşı çıksam da, asosyal tarafım haklı buluyor onları. Yüzünü bile görmek istemeyeceğim insanlarla bayram münasebetiyle yapılan görüşmeler, zoraki tebessümler, kalabalık, gürültü… Hatır için yediğim berbat ev yapımı baklavalar, ucuz çikolatalar, bu bayramda da neden çalışmak zorunda olduğumu bininci defa anlatmak zorunda kalışım da cabası. Sonuç olarak bayramları sevmediğimi bir kez daha anladım. Çocukluğuma dair hatırladığım birkaç keyifli bayram anısının hatrına seviyormuş gibi yaptığımı anladım. Tamam seven sevsin, küskünler barışsın, insanlar elele tutuşsun, birlik olsun, hayat bayram olsun ama, bana göre değil arkadaş. Şimdi birkaç gün de ‘’geçmiş bayramınız kutlu olsun’’ şeklinde artçı sarsıntıları olacak bunun. Geçmiş işte kardeşim, bırak geçmişte kalsın.

Başım çatlayacak gibi ağrıyor, ağrı kesici ve kahvelerle ayakta durmaya ve 48 saatlik nöbetin son 10 saatini tamamlamaya çalışıyorum. İstediğim sadece biraz sessizlik… Gel gör ki, işyerinin karşısındaki site sakinlerini bayram kesmemiş, bir de düğün yapıyorlar sokakta. Nasıl bed bir ses anlatamam: ‘’Kınayııı getirryy aneyyy!’’ Sen o kınayı al da münasip bir tarafına yak emi!..

7 yorum:

Berrin dedi ki...

bu ne hıddet ne celal :)
gecmıs olsun..
bayramda bayram oggkk geldı ya..gectı gıttı..hadı ugurlar olsun..
olan bana oldu yorgunluktan ölüyorum..

bulut dedi ki...

Sağol Berrin, çok fenayım :(

Aylin Ünlü dedi ki...

Bayramdan yaka silkmiş biriyle karşı karşıyayım şuan ve ne mutlu kendim gibi birini gördüğüme:)Çok haklı şeyler yazmışsın ve bende hepsine katılıyorum.
Şu küskünler barışsın olayı zaten külliyen yalan,yok öyle bir dava ve hiç görüşmeyip bayramda şapur şupur olan kişilere ise aklım ermiyor,bayram çocuk aklımla yaşadığım bayram değil artık,bunu iyice anladım.

bulut dedi ki...

Haklısın Aylin; tamam küçük kırgınlıkların bitmesine vesile olması iyi ama, nefret ettiğim insanlarla neden barışmak zorunda olayım. Her türlü pisliği yap, senede 2 defa affa uğra :)

Funda dedi ki...

Öncelikle çok güldüm :))
Yapmacık insnalardan nefret ediyorum rol yapan insanlardan tiksiniyorum...
Ve bayramlarda çoğunlukla bu seneryoların yaşandığını da çok iyi biliyorum. Ama bir ben rol yapamıyorum :)
Neyse ki ebn bu bayramı biraz daha sakin geçirdim ama acılı geçirdim.
bu arada geçmiş bir ''geçmiş olsun'' da benden :)

bulut dedi ki...

Teşekkür ederim Funda, yorumu okuduğumda bayramdaki acını merak etmiştim. Blogundan öğrendim babaannenin vefatını, tekrar başın sağolsun...

Funda dedi ki...

Teşekkür ederim bir kez daha :)