3 Şubat 2008 Pazar

doğum günüm...

An itibariyle, 36. yaşımdan saniyeler almış bulunmaktayım. Rahmetli Cahit Sıtkı’nın hesabına göre, yolun tam yarısındayım… Bugün 3 Şubat 2008… Benim doğum günüm, blogumu ziyaret eden pek fazla olmadığı için, muhtemelen tek başıma kutlayacağım bu günü. İyi ki doğdum ben, mutlu yıllar bana…


Profilimde yazan ‘öküz’ kelimesinin nerden geldiğini merak ederdim. Biraz da içerlerdim bu ‘öküz’e… Benim gibi burçlarla ilişkisi sadece günlük gazetelerin burç yorumlarını okuyup, bir yerden para gelecek mi diye beklemekle sınırlı biri için, bu öküzün ne anlama geldiğini anlamak bir hayli zor bir işti. Burçlarla ilgilenmediğim için bana öküz yakıştırmasını yaptılar sanıyordum :) Doğum günüm hasebiyle nette küçük bir araştırma yapınca bunun Çinlilerin öküzlüğü olduğunu keşfetmiş bulunmaktayım. Meğer Çin astrolojisine göre ben ‘öküz burcu’ mensubuymuşum. Şöyle ki efendim :

Öküz
19 Şubat 1901–7 Şubat 1902(metal)
6 Şubat 1913- 25 Ocak 1914(su)
24 Ocak 1925–12 Şubat 1926(odun)
11 Şubat 1937–30 Ocak 1938(ateş)
29 Ocak 1949–16 Şubat 1950(toprak)
15 Şubat 1961–4 Şubat 1962(metal)
3 Şubat 1973–22 Ocak 1974(su)
20 Şubat 1985–8 Şubat 1986(odun)
7 Şubat 1997–27 Ocak 1998(ateş)

Bu burcun ünlüleri:Bach, Handel, Van Gogh, Dvorak, Walt Disney, Charles Chaplin

Bu burcun insanları çok güvenilir ve dürüsttürler. Öküz burçları çok iyi yöneticidirler, ama heyecanlı olmamaları sebebiyle nadiren yüksek makamlara gelirler.Öküzlerin başarısının sırrı çalışkanlıkları ve sabırlarıdır. Bir işle kimsenin yapamayacağı kadar sıkı ve uzun süre uğraşabilirler; kendilerine inançları tamdır.Romantik olmamalarına karşın, çok sevgi dolu ve şefkatlidirler; fakat bir nebze olsun o sevginin karşılığını bulma konusunda çok şanssızdırlar. Çevresindeki insanlar onu çok iyi anlayamazlar ve çoğunlukla yanlış anlarlar. Ama öküzler çok anlayışlı ve sabırlıdırlar. Onlar seçebileceğiniz en iyi arkadaşlardır.İş dünyasında mantıkları ve planlı olmaları sonucu oldukça başarılıdırlar. El işleri ve sanata eğilimlidirler.Öküz’ün Çin sembolizminde çok önemli bir yeri vardır; çalışkanlığı, azmi, dayanıklılığı ve erdemi temsil eder.

Bir de parantez içinde yazılanlar var, sanırım onlar da 'yükselen' i oluyor. Benim yükselenim suymuş. Allahtan odun değil, hem öküz hem odun olanlar da var :) Beterin beteri var deyip halime şükredeyim...

3 yorum:

Sokak Kedisi dedi ki...

Geçmiş doğum gününüz kutlu olsun Bulut Bey :)
Blogunuzu şimdi farkettim, ilk beğendiğim şey ise müziğiniz oldu.
Şimdi yazılara doğru yol alıyorum,
Sevgiler

bulut dedi ki...

Simten Hanım, bu ne güzel sürpriz, teşekkür ederim. Zaten benim de bu blogda beğendiğim tek şey o müzik :)

Sokak Kedisi dedi ki...

Kendinize ve blogunuza haksızlık etmeyin Bulut Bey :)

Eğer yazdığınız şey ansiklopedik bilgi içermiyor; yüreğinizi döküyorsa satırlara kaleminiz işte onları paylaşmak cesaret işidir.Herkes cesur olamaz...

Hele ki dediğiniz gibi kimsenin kimseyi anlamadığı muhtemelen de anlamak istemediği bu sahne üzerinde